FOTOGRAFIA WNĘTRZ

Oferty bywają różne, ale jest kilka podstawowych zasad, którymi warto się kierować, aby to właśnie Twoje ogłoszenie zostało zauważone.

Bez względu na to czy sprzedajesz mieszkanie sam czy współpracujesz z pośrednikiem Twoje ogłoszenie musi zostać zauważone. Podczas sprzedaży jakiejkolwiek nieruchomości, interes w tym mają zawsze dwie strony: właściciel nieruchomości (bo zależy mu na sprzedaży) i pośrednik (bo zależy mu na sprzedaży)… Oczywiste? Może i tak, ale odwiedzając liczne portale ogłoszeniowe i obserwując działania obu stron, często okazuje się, że obie strony nie grają do tej samej bramki, nie współpracują, a wręcz jedna strona próbuje zaszkodzić drugiej i odwrotnie.

Bez względu na to czy jesteś właścicielem czy pośrednikiem, musisz pamiętać, że kłody pod nogi inni będą rzucać Ci zawsze, a Ty nie oglądaj się na innych, licz tylko na siebie i ufaj swojej wiedzy i swoim umiejętnościom. Oferty bywają najróżniejsze, ale jest kilka podstawowych zasad, którymi warto się kierować, aby to właśnie Twoje ogłoszenie zostało zauważone.

1. MINIATURKA

Przy przeglądaniu kolejnej strony z ogłoszeniami, klient Kupujący zaczyna się nudzić i pomimo że usilnie próbuje znaleźć coś ciekawego, mimowolnie zaczyna oglądać tylko miniaturki. Pamiętaj, na zdjęcie główne wybierz zawsze najlepsze zdjęcie z dostępnych w ofercie.

2. TYTUŁ

Kiedy już Kupujący zainteresuje się naszym miniaturowym zdjęciem, następne na co spogląda to tytuł ogłoszenia. Musi być zachęcający, unikatowy i promujący daną nieruchomość. Przy czterdziestym ogłoszeniu z tytułem „Mieszkanie 45 m2 idealna lokalizacja” nóż w kieszeni zaczyna się otwierać. Oczywiście że to idealna lokalizacja skoro właśnie w niej klient szuka, czyż nie? On szuka mieszkania/domu, w którym będzie się dobrze czuł i to on decyduje jaka lokalizacja jest dla niego idealna. Skupcie się na nieruchomości, na jej zaletach i wyjątkowości.

3. PLAN ROZKŁADU

Takie proste, takie oczywiste, a nikomu się nie chce. Wśród 10 ogłoszeń z tym samym mieszkaniem, czym możesz się jeszcze wyróżnić spośród tych wszystkich biur? Usiądź 10 minut więcej i zrób plan rozkładu mieszkania. Klient otwierając ogłoszenie na pewno doceni to, że może zobaczyć rozkład pomieszczeń. Po zdjęciach nie zawsze można się zorientować, z której strony są pokoje, kuchnia albo przejście do łazienki.

4. OPIS

Po obejrzeniu zdjęć i zachęcającym tytule klient poza podstawowymi parametrami w tabeli, będzie chciał dowiedzieć się czegoś więcej, ale żeby zaraz dzwonić? Nie… Dlatego tak ważny jest opis i jego forma! Musi być czytelny, jasny i przejrzysty, zawierający tytuły, podtytuły i wypunktowania, aby czytanie dla oka było proste. Pisz naturalnie, nie używaj trudnych słów ani oficjalnej formy. W internecie wszyscy jesteśmy na TY. Na koniec pamiętaj, że to opis ostatecznie decyduje o tym, czy klient zadzwoni, żeby zobaczyć nieruchomość.

5. CENA

Choćby nie wiem jak ogłoszenie samo w sobie było doskonale dopracowane, poza ogromną liczbą wyświetleń, nie przyniesie ono żadnych wymiernych korzyści, jeżeli cena na dany rynek, stan i lokalizację jest stanowczo za wysoka. Ja rozumiem, że negocjacje… no ale bez przesady, żeby negocjować, trzeba mieć najpierw z kim.