Oferty bywają różne, ale jest kilka podstawowych zasad, którymi warto się kierować, aby to właśnie Twoje ogłoszenie zostało zauważone.

Bez względu na to czy sprzedajesz mieszkanie sam czy współpracujesz z pośrednikiem Twoje ogłoszenie musi zostać zauważone. Podczas sprzedaży jakiejkolwiek nieruchomości, interes w tym mają zawsze dwie strony: właściciel nieruchomości (bo zależy mu na sprzedaży) i pośrednik (bo zależy mu na sprzedaży)… Oczywiste? Może i tak, ale odwiedzając liczne portale ogłoszeniowe i obserwując działania obu stron, często okazuje się, że obie strony nie grają do tej samej bramki, nie współpracują, a wręcz jedna strona próbuje zaszkodzić drugiej i odwrotnie.

Bez względu na to czy jesteś właścicielem czy pośrednikiem, musisz pamiętać, że kłody pod nogi inni będą rzucać Ci zawsze, a Ty nie oglądaj się na innych, licz tylko na siebie i ufaj swojej wiedzy i swoim umiejętnościom. Oferty bywają najróżniejsze, ale jest kilka podstawowych zasad, którymi warto się kierować, aby to właśnie Twoje ogłoszenie zostało zauważone.

1. MINIATURKA

Przy przeglądaniu kolejnej strony z ogłoszeniami, klient Kupujący zaczyna się nudzić i pomimo że usilnie próbuje znaleźć coś ciekawego, mimowolnie zaczyna oglądać tylko miniaturki. Pamiętaj, na zdjęcie główne wybierz zawsze najlepsze zdjęcie z dostępnych w ofercie.

2. TYTUŁ

Kiedy już Kupujący zainteresuje się naszym miniaturowym zdjęciem, następne na co spogląda to tytuł ogłoszenia. Musi być zachęcający, unikatowy i promujący daną nieruchomość. Przy czterdziestym ogłoszeniu z tytułem „Mieszkanie 45 m2 idealna lokalizacja” nóż w kieszeni zaczyna się otwierać. Oczywiście że to idealna lokalizacja skoro właśnie w niej klient szuka, czyż nie? On szuka mieszkania/domu, w którym będzie się dobrze czuł i to on decyduje jaka lokalizacja jest dla niego idealna. Skupcie się na nieruchomości, na jej zaletach i wyjątkowości.

3. PLAN ROZKŁADU

Takie proste, takie oczywiste, a nikomu się nie chce. Wśród 10 ogłoszeń z tym samym mieszkaniem, czym możesz się jeszcze wyróżnić spośród tych wszystkich biur? Usiądź 10 minut więcej i zrób plan rozkładu mieszkania. Klient otwierając ogłoszenie na pewno doceni to, że może zobaczyć rozkład pomieszczeń. Po zdjęciach nie zawsze można się zorientować, z której strony są pokoje, kuchnia albo przejście do łazienki.

4. OPIS

Po obejrzeniu zdjęć i zachęcającym tytule klient poza podstawowymi parametrami w tabeli, będzie chciał dowiedzieć się czegoś więcej, ale żeby zaraz dzwonić? Nie… Dlatego tak ważny jest opis i jego forma! Musi być czytelny, jasny i przejrzysty, zawierający tytuły, podtytuły i wypunktowania, aby czytanie dla oka było proste. Pisz naturalnie, nie używaj trudnych słów ani oficjalnej formy. W internecie wszyscy jesteśmy na TY. Na koniec pamiętaj, że to opis ostatecznie decyduje o tym, czy klient zadzwoni, żeby zobaczyć nieruchomość.

5. CENA

Choćby nie wiem jak ogłoszenie samo w sobie było doskonale dopracowane, poza ogromną liczbą wyświetleń, nie przyniesie ono żadnych wymiernych korzyści, jeżeli cena na dany rynek, stan i lokalizację jest stanowczo za wysoka. Ja rozumiem, że negocjacje… no ale bez przesady, żeby negocjować, trzeba mieć najpierw z kim.